Forum

Ostatnio na forum
Cześć
(1) odpowiedzi
ostatnia przez: Wiktor2002ZPL

Chat XXXIII
(482) odpowiedzi
ostatnia przez: Soka

[Vectra B] by Soka [ Wrzesień ruszamy ]
(657) odpowiedzi
ostatnia przez: Soka

[Romet 50-T-1] 1982 - Paul'a
(8) odpowiedzi
ostatnia przez: Paul Rometowiec

[Romet Ogar 200] by przemocha
(115) odpowiedzi
ostatnia przez: przemocha

[Simson S51 Enduro] '85 "SuperSimo" - 60/4 Paul'a
(57) odpowiedzi
ostatnia przez: Paul Rometowiec

[Passerati B5 2.3 VR5 2000r] by Kaban99722
(20) odpowiedzi
ostatnia przez: kaban99722

[Fiat Ulysse I]Szatańskie 2.0JTD - Melanżowóz
(14) odpowiedzi
ostatnia przez: Plajzer96

[Yamahosim DT] by KCM
(115) odpowiedzi
ostatnia przez: Paul Rometowiec

Cześć
(7) odpowiedzi
ostatnia przez: bartek0041

Najczęstsze awarie

  1. Brak iskry
  2. Nierównomierna praca silnika
  3. Dławienie na wysokich obrotach
  4. Problemy z odpaleniem na zimnym/ciepłym silniku
  5. Czarna świeca
  6. Po odpaleniu chwile pochodzi i gaśnie
  7. Cieknie z gaźnika
  8. Jedzie mało choć ma wysokie obroty na najwyższym biegu

1. Sprawdź instalację elektryczną, czy niema przypadkiem przebić na masę. Sprawdź cewkę zapłonową jak i cewkę wysokiego napięcia. Wymień kondensator i sprawdź czy platynki nie mają przebicia na masę, najlepiej sprawdzić to gdy kable od aparatu zapłonowego są odłączone, a platynki są rozwarte i do młoteczka przyłożyć Ohmomierz a do drugiego kabla miernika podłączyć masę motorka, gdy wskaże "0" wtedy szukamy przebicia na platynkach.
Następna przyczyna to wadliwy przewód W/N, kolejna to źle ustawiony zapłon, jak go ustawić masz napisane TU
W ostateczności możesz zamontować zapłon bateryjny oraz moduł zapłonowy opisany w dziale tuning elektroniczny. Po tych zabiegach, jeśli nic nie pomaga zajrzyj na forum do TEGO działu i załóż odpowiedni temat, tam z ekipą Ci pomogę :)

2. Jeśli odpalamy silnik i raz ma wysokie obroty, a raz niskie, jego praca nie jest płynna prawdopodobnie dostaje lewe powietrze, dla pewności możemy zmienić świecę i kondensator, kosztują niewiele a mogą nas uchronić od zbędnych ustawień. Sprawdzamy filtr powietrza czy nie jest zamoknięty lub bardzo zabrudzony. Mieszanka też odgrywa ważną role w pracy silnika, gdy wlejemy dużo oleju do paliwa, silnik może go nie przepalić, gdy wlejemy stary może nierównomiernie pracować. Sprawdzamy także czy silnik nie ma tzw. przedmuchów

3. Gdy dodajemy gazu a silnik tylko buczy i nie umie się wkręcić na wysokie obroty, świadczy to o złym składzie mieszanki (za bogata lub za uboga, jak to zmienić znajdziesz w dziale o ustawianiu gaźnika LINK) lub o złym stanie kondensatora lub wypalonych platynkach możliwe też że w komorze korbowej silnik ciągnie olej ze skrzyni biegów przez wadliwe simmeringi bądź podwinięte uszczelki w trakcie składania silnika.

4. Odpalanie na zimnym silniku przeważnie stanowi problem, z tym nic nie zrobimy, wada fabryczna, można jedynie założyć świecę o niższej ciepłocie co i tak nie odniesie w pełni zamierzonego skutku. Całkiem inaczej ma się sprawa gdy nasz silnik odpala piękne na zimnym a na ciepłym ma kłopoty, świadczy to o puchnięciu tłoka. Niestety Polacy jak coś wyprodukują to by ich ch*j strzelił, Polskie tłoki puchą i taka jest prawda, radzę założyć czeskie, one nie puchną. Słyszałem że Polskie można zachartować lecz moja wiedza w tym kierunku jest ograniczona. Można oczywiście zmienić świecę o większej ciepłocie, lecz nie powinno to o wiele poprawić naszej sytuacji :(

5. Winowajcą jest rozregulowany zapłon, jak wyregulować masz opisane TU

6. Wyczyść gaźnik, dysze, załóż filtr paliwa

7. Obniż poziom paliwa, załóż uszczelki i skręć dobrze

8. Przyczyną na 99% jest rozregulowane sprzęgło, dzieje się tak ponieważ tarcze nie dociskają się lub są tak wytarte że niemają jak ciągnąć i wtedy następuje ślizganie, motorek ma wysokie obroty ale nie pojedzie szybciej. Naprawić to można poprzez odkręcenie lekko śrubki z prawego dekielka, wcześniej sprawdzamy czy linka od sprzęgła jest w miare luźna, jeśli odkręcimy całkiem sporo tą śrubkę i nie uzyskamy oczekiwanego rezultatu odkręcamy prawą pokrywę silnika, zdejmnij sprężyny i patrzymy w jakim stanie są tarcze, prawdopodobnie trzeba je wymienić.

Bezwzględny zakaz kopiowania bez zgody autora! Adresy IP są zapisywane.
Nie wierzysz? 54.198.28.114

© www.ogar200.pl Wszystkie prawa zastrzeżone!
Strona wygenerowana w 0.0008 sek.DESIGNED BY OJS