Forum

Ostatnio na forum
Nostalgia
(3) odpowiedzi
ostatnia przez: sparko1996

Cześć
(0) odpowiedzi
ostatnia przez: marusz12

Silnik jajko Komar3 gaśnie po wciśnięciu sprzęgła
(0) odpowiedzi
ostatnia przez: Pieńkoś

Chat XXXIII
(892) odpowiedzi
ostatnia przez: Malina

[Aprilia Leonardo] by Dziku
(371) odpowiedzi
ostatnia przez: dziku203

motorynka m2
(2) odpowiedzi
ostatnia przez: dziku203

Nowy ziomek :)
(1) odpowiedzi
ostatnia przez: Greg

Przywitanie
(4) odpowiedzi
ostatnia przez: Wiktor2002ZPL

ÄŒezet 175 typ 487
(9) odpowiedzi
ostatnia przez: Wiktor2002ZPL

[Ogar 200] by Dedo Ankieta
(59) odpowiedzi
ostatnia przez: Dedo

Najczęściej zadawane pytania

  1. Czy przy starcie zawsze trzeba ostro gazować i powolutku puszczać sprzęgło?
  2. Jak naciagnać łańcuch? Tak jak w rowerze? -oddalić tylne koło?
  3. Jak jest rozgrzany to cieżko jest odpalać z kopniaka. Da sie coś zrobić?
  4. Czy coś sie psuje jak odpalam go z popychu?
  5. Nieraz hamuje silnikiem, (w samochodach to jest zalecane, ale czy w motorach też?)
  6. Ostatnio jak odpalam z kopa, to mi sie rysuje lekko ten dekielek, co mam zrobić?
  7. Boje sie strasznie o koła! Są wytrzymałe te koła?
  8. Dlaczego szarpie przy stałej prędkosci?
  9. Jaki jest stosunek oleju do benzyny?

1. W porównaniu z silnikiem rometowskim, jawoskim trudniej ruszac (bynajmniej w mojej opinii). Trzeba dać lekko więcej gazu i z wyczuciem puszczać sprzęgło. Jeżeli sprzęgło jest rozregulowane, zjechane - nic dziwnego że trzeba mocno gazować aby nie zgasł przy ruszaniu.

2. Tak, mniej więcej odbywa się to na tej zasadzie. Pod nakrętkami na kole są takie "żabki" (ja to tak nazywam). Lekko popuszcza się śruby i lekko młotkiem puka, aby koło było równolegle do tylnych wideł i łańcuch, żeby był naciągnięty dobrze. Należy pamiętać aby nie naciągać łańcucha zbyt mocno, bo osłabia się w ten sposób maszyne i można łatwo łańcuch urwać/uszkodzić.

3. Tak, sprawdzić zapłon, świecę, gaźnik. Z zapłonem najlepiej iść do mechanika, weźmie ok. 10zł za ustawienie zapłonu, lub do jakiegoś kolesia, który się na tym zna. Świece wyczyść, sprawdzić przerwę na elektrodach, iskrę. Gaźnik przeczyść i wyregulować (jak regulować napisane masz na forum.)

4. Szczerze mówiąc istnieje taka możliwość, gdyż na silnik spada nagle pewne obciążenie, ale ja 2 lata odpalałem z pychu bo nie chciało mi się rozbierać silnika, aby kopa zrobić i nic nigdy się nie zepsuło.

5. NIE! Silnik oszczędzaj. Używaj hamulca, ale nie hamuj silnikiem, to katorga dla silnika! To dwusuw bez chłodzenia (jedynie w czasie jazdy powietrzem). Oczywiście redukuj z głową, ale nie hamuj silnikiem, naprawdę moja dobra rada.

6. Jest główka od kopniaka, albo kopniak krzywy. Kolega tak miał, zeszlifowaliśmy lekko kopa, co nie wpłynęło na jego wytrzymałość a i dekielek nie jest rysowany dalej.

7. Moje są oryginalne mają po 19 lat i są w świetnym stanie. O koła bym się nie bał, ale doły omijam bo komfort spada, nie te zawieszenie.

8. Sprawdź zapłon, paliwo. Może silnik ma za ciężko, jak jest gdy silnik przykręcisz to wyższych obrotów? Sprawdź czy coś nie trze.

9. Stosunek paliwa do oleju: 1:30 lub 1:25 (na dotarciu). Program do obliczania w dziale DOWNLOAD

Do góry

Bezwzględny zakaz kopiowania bez zgody autora! Adresy IP są zapisywane.
Nie wierzysz? 18.218.184.214

© www.ogar200.pl Wszystkie prawa zastrzeżone!
Strona wygenerowana w 0.0014 sek.DESIGNED BY OJS