Forum

Ostatnio na forum
Chat XXXII
(3642) odpowiedzi
ostatnia przez: Malina

[Ogar 205] Powrót do korzeni by Lukar
(0) odpowiedzi
ostatnia przez: Lukar_Veluna

WSK brak iskry.
(0) odpowiedzi
ostatnia przez: przemocha

[Audi A6 C5 Avant 2.8] by Kaban99722 - Nowe stołki :)
(22) odpowiedzi
ostatnia przez: kaban99722

[VW Passat] Devil Davos - Passat B4 w wersji limitowanej
(13) odpowiedzi
ostatnia przez: Mozgi

[Ogar 200] by Przemas - Sezon leci, a Ogar stoi.
(239) odpowiedzi
ostatnia przez: Przemas

[Jawa 50 Mustang] Pszczółka by Bebeszek
(82) odpowiedzi
ostatnia przez: Lukar_Veluna

Witam profesorów
(2) odpowiedzi
ostatnia przez: Lukar_Veluna

[KUPIE] Półkę zwieszenia Romet Ogar 200
(0) odpowiedzi
ostatnia przez: Przemas

CZĘŚCI ZABYTKOWE DO MOTOROWERÓW Z PRL'U OGAR 200, 205, JAWA
(0) odpowiedzi
ostatnia przez: pacioziom

Ustawianie zapłonu

To czy nasza maszyna będzie zrywna, mało paliła i nie będzie się grzała zalezy w dużym stopniu od ustawienia zapłonu, opisze tutaj po krótce jak go ustawić w miarę optymalnie, posłużę się do tego celu obrazkiem znalezionym w czeluściach internetu, (nie jestem jego właścicielem dlatego nie zabezpieczam go znakiem wodnym ;) )

Pierwsze co robimy to odkręcamy świecę w celu ustawienia GMP, najlepiej jest włożyć śrubokręt w miejsce świecy i kręcić wałem za pomocą śruby na klucz "8" na rys. śruba oznaczona cyfrą 1.

Gdy uzyskamy GMP przerwa na platynkach powinna wynosić 0,3mm, następnie cofiemy wał o 2mm w tył kręcąc śrubą w lewo, przed tem mierzymy ile jest mm od główki tłoka do gwintu bądź innego punktu odniesienia na głowicy, przy cofnięciu tłoka wymiar ten musi być o 2mm większy, gdy w takiej pozycji uda nam się ustalić tłok, znów zaglądamy do aparatu zapłonowego na rozwarcie platynek(3 na rys.), powinno być 0,05mm. Mierzymy SZCZELINOMIERZEM a nie kapslami z piwa ani innymi badziewiami.

Jeśli nie mamy 0,05mm wtedy luzujemy śrubkę nr.2 i przesuwamy kowadełkotak aby było 0,05mm, jeśli zabraknie nam regulacji, popuszczamy 2 śruby mocujące cały stojan magneta i kręcimy całym aparattem zapłonowym do uzyskania tej wartości.

Na koniec dokręcamy wszystko z czuciem aby gwintów nie pozrywać, odpalamy i jedziemy :)

 

Bezwzględny zakaz kopiowania bez zgody autora! Adresy IP są zapisywane.
Nie wierzysz? 23.20.6.242

© www.ogar200.pl Wszystkie prawa zastrzeżone!
Strona wygenerowana w 0.002 sek.DESIGNED BY OJS